OBS!

Vi flyttar i sommar och detta gör att tillverkningen går på halvfart och vi kommer hålla stängt v 30 och 31 så vi kan flytta ut allt och ställa i ordning. Sedan kommer våra mässor i augusti.

Vi har därför längre leveranstider än vanligt under juli och augusti



Bästsäljare

  • Varm Äppelpaj
    Varm Äppelpaj

    Denna doft utgår inom kort! Tänk dej att en rykande varm doftande...

    64,50 kr
  • Votiveglas
    Votiveglas

    En stilren ljushållare i glas till votiveljus eller värmeljus.Passar...

    16,00 kr
  • Vaniljdrömmar
    Vaniljdrömmar

    Denna doft utgår inom kort! Detta doftljus doftar precis som spröda...

    79,50 kr

Köpvillkor

Allmänna villkor:

Yvelis tillämpar såväl Konsumentköpslagen som lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. För att genomföra en beställning måste du som kund vara myndig (18 år) samt godkänna våra köpvillkor. Med kund avses en fysisk person. Du måste även vara bosatt i Sverige. Vi levererar enbart inom Sverige.

Priser:

Alla priser är styckepriser i svenska kronor (SEK) inkl. moms. Vid ev prisändringar i webshopen så gäller det pris som var aktuellt vid tidpunkten för beställningen. Kostnader för frakt redovisas innan beställningen godkännes.

 

Minsta ordersumma:

Vi har ingen gräns, alla ordrar är välkomna.

 

Frakt:

Yvelis tillämpar enhetsfrakt och alla paket sker med DHL via deras Service Point för 49:-
Fraktfritt för ordrar över 500:- 

 

Fraktkostnad är 49:- per order med DHL Service Point och 29:- för Posten brev.

 

Paket via DHL Service Point aviseras på två olika sätt, om du angett ditt mobilnummer vid beställningen får du ett SMS när ditt paket finns att hämtas, annars kommer aviseringen via e-post.

 

Här kan du se vart din närmaste servicepoint finns.

 

Leveranstid:

Vi skickar din order inom 2 vardagar från att du gjort din beställning. Då bör ordern vara hos dig efter ca 3-6 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor. Vid ev fördröjning av leverans meddelar vi detta så snart som möjligt.

 

Outlösta försändelser:

För paket som går i retur till oss så debiterar vi en kostnad från 250:- för frakt, returfrakt samt hanteringskostnader. Det är du som kund som ansvarar för att ange en korrekt leveransadress och ev. mobilnummer för avisering.

 

Vi godtar följande betalningssätt:

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Yvelis överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor 

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet

.

.  

Garanti:

Självklart följer vi konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.  För att garantin ska vara giltig ska varan ha hanterats efter de skötselråd och säkerhetsföreskrifter som medföljer varan och inte gått sönder genom ovarsam hantering eller genom olyckshändelse.

 

Vi vill naturligtvis att alla våra kunder ska vara nöjda med de produkter vi säljer.

 

Öppet köp/Ångerrätt:

Som privatkund har du har alltid rätt att ångra köpet 14 dagar efter du mottagit dina varor. Varan bör återlämnas i oanvänt skick, görs inte detta kan du komma att debiteras för eventuell värdeminskning.

 

Kontakta oss gärna vid eventuella tveksamheter.

 

Returfrakten betalas av kunden och återbetalning sker inom några dagar, dock senast inom 14 dagar. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

 

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

 

När du ska returnera en vara du ångrat köp av skickas den till:

Yvelis
Skogsbärsvägen 13
761 63 Norrtälje

Om du inte meddelat via e-post dina personuppgifter samt det konto du önskar få pengarna insatta på så måste du lämna med den informationen i ditt paket. Enklast är att du använder den följesedel du fick i leveransen och skriver till kontonummer och lämnar med den i returen.

 

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp! Du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

.

Konsumentverkets ångerblankett finns att ladda ner här:
Ångerblankett Konsumentverket

Tvistelösningssidan: www.ec.europa.eu/odr

 

Reklamationer:

Om ditt paket är skadat när du hämtar ut det så gör du en anmälan direkt på utlämningsstället. Om du upptäcker att varan skadats först när paketet är öppnat så har du 5 dagar att anmäla detta på. Samma gäller om någonting saknas i paketet eller om fel vara levererats.


Alla reklamationer ska meddelas oss och godkännas innan ersättningsprodukt skickas ut eller ersättning betalas ut.
Enligt konsumentköplagen kan du alltid reklamera en vara som har ett tillverkningsfel upp till 3 år efter inköpsdatum.

 

Personuppgifter:

GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter. Läs mer här: Datainspektionen

Yvelis är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. Yvelis lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i tredje punkten nedan.

Yvelis har som e-handlare skyldigheter att se till att dina uppgifter behandlas enligt följande:

  • Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon för att vi skall kunna leverera din beställda vara.
  • Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon (mobil) och ditt personnummer vid köp av vara
  • Vi lämnar ut din adress till tredje part, i detta fall speditören DHL samt betaltjänsten Svea Ekonomi
  • Du har när som helst rätt att raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen)
  • Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.
  • Du har rätt att klaga till tillsynsmyndighet
  • Du har rätt att få reda på varifrån informationen har kommit, om du inte har registrerat den själv
  • I nyhetsbrev kan vi skicka erbjudanden som är anpassade efter din data hos oss och att du då har rätt att få veta vad vi baserar våra erbjudanden till dig på för lagrad information.
  • Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om ditt konto hos oss.

Cookies:

En cookie är en liten textfil som lagras på din dator. Cookies används normalt för att förbättra webbplatsen för användaren, till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter besökarens önskemål och val. Yvelis använder sig av sessionscookies som lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare.

Vi använder inte permanenta cookies. Sessionscookies använder vi för att kontrollera om du är inloggad eller om du har placerat en vara i varukorgen, samt när du använder produktfiltreringen.

Det finns säkerhetsinställningar i de flesta webbläsare som avaktiverar cookies. För det mesta kan man även ta bort eventuella cookies som redan har sparats. Om du väljer att inte acceptera cookies kommer webbplatsen inte att fungera tillfredsställande.

Yvelis använder Google Analytics som ett hjälpmedel för att få en bild av hur besökare använder webbplatsen. Informationen använder vi för att se hur besökaren, vår kund använder vår webbsida och våra olika kategorier och sidor. Vi tar fram besöksstatistik, exempelvis använder vi rapporter av besöken på webbplatsen för att förbättra innehåll, navigation och struktur.  Informationen sparas inte hos oss. Analysverktyget använder cookies och informationen som genereras av dessa genom din användning av webbplatsen vidarebefordras till och lagras av Google på servrar i USA. Yvelis använder en anonymiseringsfunktion hos Google Analytics, där verktyget tar bort de sista siffrorna i besökarnas IP-adress innan uppgiften lagras hos Google. Google kan överföra denna information till tredje parter om det krävs enligt lag eller i de fall en tredje part behandlar informationen för Googles räkning.

 

Övrigt:

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv/text-fel. Tänk även på att alla ljus från Yvelis är handgjorda och viss färgskiftning kan förekomma, inget ljus är det andra likt.