Bästsäljare

  • Varm Äppelpaj
    Varm Äppelpaj

    Tänk dej att en rykande varm doftande äppelpaj tas ut ur ugnen, så gott...

    159,00 kr
  • Votiveljus 3-pack
    Casablanka Lilja

    En utsökt doft av den orientaliska liljan, Casablanca Lilja med inslag...

  • Vilda Bär & Mossa
    Vilda Bär & Mossa

    En promenad en tidig morgon i skogen, daggen glittrar i mossan där...

    159,00 kr

Köpvillkor

Allmänna villkor:

Yvelis tillämpar såväl Konsumentköpslagen som lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. För att genomföra en beställning måste du som kund vara myndig (18 år) samt godkänna våra köpvillkor. Med kund avses en fysisk person. Du måste även vara bosatt i Sverige. Vi levererar enbart inom Sverige.

Priser:

Alla priser är styckepriser i svenska kronor (SEK) inkl. moms. Vid ev prisändringar i webshopen så gäller det pris som var aktuellt vid tidpunkten för beställningen. Kostnader för frakt redovisas innan beställningen godkännes.

 

Minsta ordersumma:

Vi har ingen gräns, alla ordrar är välkomna.

 

Frakt:

Yvelis tillämpar enhetsfrakt och alla paket sker med DHL via deras Service Point för 49:-
Fraktfritt för ordrar över 500:- 

 

Fraktkostnad är 49:- per order med DHL Service Point och 29:- för Posten brev.

 

Paket via DHL Service Point aviseras på två olika sätt, om du angett ditt mobilnummer vid beställningen får du ett SMS när ditt paket finns att hämtas, annars kommer aviseringen via e-post.

 

Här kan du se vart din närmaste servicepoint finns.

 

Leveranstid:

Vi skickar din order inom 2 vardagar från att du gjort din beställning. Då bör ordern vara hos dig efter ca 3-6 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor. Vid ev fördröjning av leverans meddelar vi detta så snart som möjligt.

 

Outlösta försändelser:

För paket som går i retur till oss så debiterar vi en kostnad på upp till 350:- för frakt, returfrakt samt hanteringskostnader. Det är du som kund som ansvarar för att ange en korrekt leveransadress och ev. mobilnummer för avisering.

 

Vi godtar följande betalningssätt:

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Yvelis överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor 

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet

.

.  

Garanti:

Självklart följer vi konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.  För att garantin ska vara giltig ska varan ha hanterats efter de skötselråd och säkerhetsföreskrifter som medföljer varan och inte gått sönder genom ovarsam hantering eller genom olyckshändelse.

 

Vi vill naturligtvis att alla våra kunder ska vara nöjda med de produkter vi säljer.

 

Öppet köp/Ångerrätt:

Som privatkund har du har alltid rätt att ångra köpet 14 dagar efter du mottagit dina varor. Varan bör återlämnas i oanvänt skick, görs inte detta kan du komma att debiteras för eventuell värdeminskning.

 

Kontakta oss gärna vid eventuella tveksamheter.

 

Returfrakten betalas av kunden och återbetalning sker inom några dagar, dock senast inom 14 dagar. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

 

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

 

När du ska returnera en vara du ångrat köp av skickas den till:

Yvelis
Skogsbärsvägen 13
761 63 Norrtälje

Om du inte meddelat via e-post dina personuppgifter samt det konto du önskar få pengarna insatta på så måste du lämna med den informationen i ditt paket. Enklast är att du använder den följesedel du fick i leveransen och skriver till kontonummer och lämnar med den i returen.

 

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp! Du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

 

Reklamationer:

Om ditt paket är skadat när du hämtar ut det så gör du en anmälan direkt på utlämningsstället. Om du upptäcker att varan skadats först när paketet är öppnat så har du 5 dagar att anmäla detta på. Samma gäller om någonting saknas i paketet eller om fel vara levererats.


Alla reklamationer ska meddelas oss och godkännas innan ersättningsprodukt skickas ut eller ersättning betalas ut.
Enligt konsumentköplagen kan du alltid reklamera en vara som har ett tillverkningsfel upp till 3 år efter inköpsdatum.

 

Personuppgifter:

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
All personlig information som lämnats i webshoppen används av oss för att kunna ge dig bra service vid dina återkommande köp. Den kan också användas av oss för att skicka erbjudanden till dej från vår butik och/eller nyhetsbrev om du valt detta. 
De uppgifter som lagras är: ditt namn, adress, personnummer, e-postadress och telefonnummer.
Vi kommer aldrig lämna dina personuppgifter vidare till obehöriga.

 

Cookies:

Vi använder oss av cookies på vår webbplats för att identifiera din dator och för att komma ihåg dina personliga inställningar, detta för att underlätta användningen för dem som besöker vår webbshop. Vi använder även cookies för statistiska ändamål. Denna information delas inte med tredje part.

 

Det finns säkerhetsinställningar i de flesta webbläsare som avaktiverar cookies. För det mesta kan man även ta bort eventuella cookies som redan har sparats. Om du väljer att inte acceptera cookies kommer webbplatsen inte att fungera tillfredställande.

 

Övrigt:

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv/text-fel. Tänk även på att alla ljus från Yvelis är handgjorda och viss färgskiftning kan förekomma, inget ljus är det andra likt.